lördag 17 april 2010

Fixat mitt planteringsbord, då är det VÅR!!!

Så här blev det när jag var klar, men.....

........så här såg det ut innan jag satte igång.




Jag fick bara ett infall att fixa planteringsbordet när solen tittade fram. Så då fick jag ta det jag hade hemma. Här skruvade jag fast ett gardinfäste (från Ikea) som hängare. Praktiskt för saker blåser inte av kroken!
Hittade ett gammalt fönster i mina gömmor som gjorde att jag fick lite "höjd" och fler ställen att hänga saker på.




En gammal vaxduk från Stoff och stil (trevlig och prisvärd nätbutik med tyger) häftade jag fast runt en skiva som jag la som topp på lastpallarna.
Hittade några kakelplattor som blev kvar efter en renovering. Dessa la jag på en träskiva som jag pallra upp på några tegelstenar så att jag fick en hylla. (får se om det skyddar träskivan mot regnet)



En brödburk kan man ha till mycket. Praktisk att ha trädgårdshandskarna i så att de inte blir blöta.
Jag la jord- och lecasäckarna i hinkar och lådor......för de är ju inte så fina att se på.



Jag gillar små detaljer som man inte ser vid första anblicken. Den lilla fågelholken har jag köpt på Nice presenter i Marieberg Galleria (Örebro)

6 kommentarer:

Signes Vind sa...

Jag vill också ha ett så fint planteringsbord ......
Visst är det mysigt med våren, alla blommor, ta ut utemöbler m.m.
Ha en härlig vecka. Kram Lotta

Anonym sa...

Hej! Vad kul att du har börjat blogga igen!!! Nya köket är ju såå fint. Alex har redan visat mig lite bilder;) men det ska bli spännande att se mera i Allt i hemmet, gud vad kul att få vara med där!!
Får ta och visa Andreas lite inspirations bilder, vi har tänkt att göra om vårt kök nångång i framtiden.
Välkommen tillbaka iaf, stor kram jenny antonsson

Alexandra sa...

Hej sis!! Åh, ser att du haft fullt upp i helgen.. Vad fint det blev, du är så duktig. Går det att hyra dig till vår sunkiga bakgård??

Alexandra sa...

visar tjejerna på jobbet o dom är SÅ imponerade!!

Vem är jag som väntar? sa...

Det blev jättefint o mjölsäcken blev också jättefint. Här är fortfarande så mycket snö att alla bilder fårn era fina trädgårdar får det att kännas som vi bor i olika land! :)

Sköt om dig min vän! Kramar Åsa

Minna Mercke Schmidt sa...

Wow vilken fin palanteringshörna du trollade fram! Tusen tack för dina snälla ord om min bok - de värmer! Vårkram, Minna :)