tisdag 29 april 2008

Piffat på verandan

Nu ska jag visa lite bilder från vår veranda som jag piffat med sen sist. Jag har återigen målat hyllplan och konsoller i vitt!! Och min man skruvade upp dem i helgen utan nåt gnäll, haha
Det är det bästa jag vet när jag får upp några hyllor någonstans som jag kan gå och greja med, ni vet flytta runt lite saker, ljuslyktor och blomkrukor!

Jag tycker att det är så kul att se "före och efter bilder" så jag hade tagit kort innan jag började piffa........men då satt inget kort i kameran upptäckte jag!!!

På verandan har jag bestämt att det ska vara det marina temat, som på glasverandan, fantasilöst, men, men.
Vi hade nämligen mörkblå dynor (jysk) som jag köpte förra året, så de fick bli kvar och då blev det liksom marint. Men på hyllorna vill jag ha zink, för det tycker jag är sååå fint utomhus mot den faluröda väggen.
I mitt uppdrag hade jag en begränsning och den stavas pengar!! När man är mammaledig har man en stram liten nätt budget. Men ibland är det lite kul för då får man vara kreativ. Det är ju inte så svårt att få till det med Lexington kuddar och utemöbler från Bruka ;)
Jag stuvade in barn i bilen och åkte till Rusta, där jag inhandlade kuddar, dyna och de blå glasbollarna...vad de nu heter.
Jag sprayade om ljuslyktorna, som jag skrev om i ett tidigare inlägg.
Resten hade jag hemma. Ni ser själva vad som är Ikea och Bruka. Den randiga kudden i soffan lånade jag från min sons rum, den kommer från Ugglebo.
Den stora zinklyktan på väggen är från Madame Stoltz. Utemöblerna är från Jysk. Den låga stolen var omålad från början och inhandlades för 2 år sen.

Lavendeln har jag fått av en vän och jag hoppas att den får sällskap av många fina pelargoner när det blir varmare.































8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jättefint det blev!! Hoppas på mycket härliga soldagar & kvällar att spendera ute! Finns det någon vägg kvar utan en(eller fler) vita hyllor??!! Hihi! Men det är fint som snus!! Och jättefina bilder måste jag säga!!;) Kram Carin

Min Skattkammare sa...

Hej!
Hittade hit från Ugglans blogg, oj så fint du har det.....och verandan med korslagda spröjsar ser riktigt härlig ut!
Jättefin och fräsch inredning!
Tack för titten!
Må så gott! :o)

Nettan sa...

Så fint du fixat till det, tror jag ska " härma" dig & sätta upp vita hyllor på altanen jag med !
Ha en härlig Valborgsmäss =0)
Kram Nettan

Jenny sa...

Hej! Ja, äntligen tillbaka, Andreas har varit bortrest och vi har ju bara en dator,, då fick jag snällt vara utan,, Bra och begagnat e toppen,, notpapper finns fullt med på en hel hylla vid böckerna, det e bara att fråga, det gjorde jag. Alla gamlingar som jobbar där e ju så gulliga! Hoppas allt e bra med er och trevlig Valborg!

Sallys hus sa...

Hallå där!!

Har du inte målat MIN tallrikshylla än???
Fniss....
Såååå fint du har det på verandan...
Är den en inglasad???

Jag gillar också den marina stilen ute....
Jag blandar marint och rött....
det känns fräscht ute...

Du verkar vara expert på att hitta bra saker till bästa priset.....skulle nog behöva förfölja dig...fniss...

Hmmm....mamma pratade om att det var någon som hade velat prova den kortärmade linne jackan i strl. M
som hängde bakom kassan.....hon vågade inte sälja den eftersom hon inte visste ifall den var undanlagd eller om det var nåt fel på den....
My good sa jag...MAAAAAMMA!!!
Jag skriver ju alltid namn om det är undanlagt och trasiga kläder har man ju inte hänger framme...
Suck...ja ja hon är så snäll som hjälper till men alltid händer det något knasigt...;)
Om hon vill komma o prova igen kan jag hänga undan åt henne.
Fick flera kjolar i samma kvalitét i förrgår.....

Hoppas ni haft en härlig Valborg.
här är vi sjuka...måste förstås jobba ändå...
Kram katarina

Mjuka sa...

Men vilken fin uteplats ni har!!
kramar Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Verkligen snygg veranda!! Jag gillar hyllorna där, ev kommer jag sätta upp likadana i sommar, har ett gammalt fösnter där just nu, denna eviga förändring: ) Mari.

Unknown sa...

Ja visst är dom underbara!!?? =) Köpte dom på AnnaK i Jönköping...ring och kolla om det finns fler!! (ca 250kr för alla tre)Va fina bilder du visar, älskar stjärnor på saker och ting. Ser sååå fräscht ut!!
Ha en jätte mysig vecka! Många kramar Malin