tisdag 19 maj 2009

Målat i hallen, trappen och nytt räcke!





Det var snart ett helt år sedan jag senast skrev ett inlägg. Men nu har lusten och energin så sakteliga börjat komma tillbaka. Det var en stor och hård vägg som jag gick rakt in i strax innan jul och vägen tillbaka är lång och vinglig när man har två små barn att ta hand om. Den resan vi som familj har gjort har varit tuff men också väldigt lärorik. Man förändras och uppskattar saker på ett helt nytt sätt.
Nu ska jag inte bli så djup utan istället berättta om vår renovering av hallen och trappan. Tråkigt nog har jag inga bilder innan. Men källardörren var riktigt blå. Nu blev den vit och så textade jag ordet källare på den (på fri hand, puh!)
I trappan saknade vi trappräcken och jag hittade inga fina. Så en dag kom jag på att jag kunde köpa tjock rundstav och måla den vit! Sagt och gjort så blev det ett besök på K-rauta, där jag även köpte fästena.
Nu går jag här hemma och njuter över att det är helt "sjukhusvitt"
Ha en bra dag!
Annica

1 kommentar:

Prestationsprinsessa sa...

Dörren blev JÄTTEFIN. Kan di texya så fint på fri hand? * riktigt imponerad*

O välkommen tillbaka till bloggvärlden! :)

Kram