måndag 26 maj 2008

Dagsutflykt till Västerås








































Äääääntligen så kom vi då iväg på vår lilla shoppingtur till Västerås. Jag och min goda vän som också är mammaledig med två små godbitar och i stort behov av shopping och inspiration.
Vi började dagen inne i stan med att gå runt på Lagerhaus i ca 1 timme och peppade varandra till olika små inköp.
Sedan var vi tvugna att få i oss lite näring för att orka med dagen och vårt rasande tempo. Vi slog ihop lunch och fika för att på så sätt spara lite tid (effektiva tvåbarnsmammor) Det blev en bakad potatis och delning av diverse goda bakverk i solen hos Kalle på spången!
Sedan trasslade vi oss fram med hjälp av vår GPS till Nordanby herrgård ett paradis för oss som gillar vitt, nött, fattigmanssilver och zink!
Därefter bar det av till Hälla shoppingcenter och Nordik, en nyöppnad butik. Där gjorde jag nog mitt bästa köp, ett brickbord!! (Vitt stativ från färg och form 149 kr och brickor 149kr resp 99 kr)
Återigen på med GPS:en och så klev vi in i Änglaboden, en liten mysig bod i trädgården hemma hos ägarinnan Johanna. Där gjorde vi av med våra sista slantar innan vi var tvugna att åka hem och ta vårt ansvar för barnen ;)

16 kommentarer:

Nettan sa...

Jaha, så det är i Västerås man hittar så fina fynd ;0) !
Brickbordet va så snyggt, vill ha, vill ha.. =0)
Vad skänt med en heldag & en massa rolig shopping...
Kram Nettan

Ekebo sa...

Det låter alldeles underbart att få åka iväg på en sådan shoppingtur. Bordet är väldigt fint! ( ser att du fått ordning på besöksräknaren, det är kul att se hur många som besöker en :)
Kram malin

Karin Lindström sa...

Hej, vilken shopping. Kul att hitta så många bra saker.
Har ni bott på Ulvälls herrgård? Det är bara ett par mil till Mariefred från Strängnäs så om ni får tid över är ni hjärtligt välkommna!
kram
Karin

Signes Vind sa...

Åååå vilket fint brickbord - o vilket bra pris. Låter som ni haft en fantastiskt mysig dag - shoppingturer är något av det bästa som finns!!
Kram o ha en skön helg/ Lotta på Signes vind

Anonym sa...

Åh, vilket snyggt brickbord. Nordik har jag aldrig varit inne på, men det verkar som att jag får besöka det nu.
Härligt med en shoppingtur med annan mamma, men utan barn. Som du sa, man har samma tänk och effektivitet ;-).

Kram Helena

Anonym sa...

Härligt med shoppingtur. Känner igen det där med att tidseffektivisera...

Livet och träning sa...

Vilken härlig dag ni verkar att ha haft,jätte snyggt brick bord.
Du har en liten utmaning inne hos mig om du vill och orkar,eller du kanske redan har gjort den.
Kram ylva.

Hjärtats saga sa...

Hej!
Vad roligt att få ha en riktig shoppingdag. Kul att ni hittade så mycket fina saker. Vad många ställen ni hann på. Det såg jättegott ut de ni åt. Härligt!
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

Karin Lindström sa...

Hej!
Vad kul att du vill komma till Mariefred.
Vi har en gågata och där ligger min butik. Ni ser gågatan när ni kör in i stan. Butiken heter Karin Lindström och den ligger på storgatan 13, brevid Ica butiken. Det är lite jippo i helgen så jag hoppas ni hittar parkering. Tyvärr så har jag äntligen en ledig helg så jag är inte där, men min vän Annika som jag skrivit om flera ggr jobbar. Hon har startat med en egen blogg, Timelesshome. Den är länkad från mig om ni är nyfikna.

Hoppas ni kommer och ni måste absolut presentera er, och så kanske vi har möjlighet att träffas någon annan gång!

Varma kramar
Karin

Karin Lindström sa...

Hej igen!
Glömde öppettiderna. Vi har öppet mellan 1030-1500 Lördagar och 12-1500 Söndagar. Jag jobbar på söndag om ni kommer då!

Vi kanske ses!
Karin

Sallys hus sa...

Hallå där!

Vilken mysig utflykt!
Skulle också vilja åka iväg så där en dag eller två eller tre eller många......

Vilket fint brickbord du hittade!
Skulle passa bra hos mig också...;)
Önska rdig en härlig helg, kram katarina

A home far away sa...

Vilken trevlig tur ni har varit på!
Brickbordet är vansinnigt fint måste jag ju säga!

Ha en fin måndag!

Kram Gunilla

Anonym sa...

Kul att se din blogg Annica! Du är duktig och har bra känsla. Jag får nog be om hjälp för att skaffa besöksbarometer på min blogg. Ses snart! elin

Chatarina sa...

Vad mysigt ni har haft det på er shoppingrunda.
Brickbordet var så snyggt.

Ha det gott
Chatarina

Sallys hus sa...

Bara lilla jag som kikar in och önskar trevlig helg!
Kram Katarina

♥ Pia... sa...

Hej..åh ..vilken dag ni måste haft..så roliga ställen....västerås ligger förstås lite långt från mej..men det vore nog ett besök värt att göra där ser jag:)..snyggt brickbord

PIA