torsdag 22 maj 2008

Sålt allt mitt guld!!


Häromdagen spatserade jag in i en juvelaffär, heter det så?, med allt mitt guld som jag hade i en liten ask. Det var mest krimskrams som jag inte trodde var värt så mycket........men ack så fel jag hade!
Det blev en weekend på Ulvhälls herrgård för mig och min man!

Det var flera som berättat för mig att de sålt guld och att det var det högsta guldpriset på länge just nu (ca 100kr per gram). Jag trodde inte att jag hade så mycket. Men då hade jag glömt bort att jag i min ungdom konfirmerat mig. Så det fanns lite guldkedjor och camésmycken, sånt som jag aldrig kommer att använda. Jag hör inte heller till dom som sparar på allt av nostalgiska själ. Man lever ju här och nu. Om sen min dotter frågar mig om detta när hon blir äldre........får jag neka till att jag någonsin ägt nåt. Men jag sparade faktiskt mitt dophjärta och min mormors vigselring som ni ser på bilden.
Jag trodde att det skulle bli några hundra lappar, men jag kom ut med drygt 2000kr och ett mycket stort leende.

För några dagar sedan bokade jag en myshelg för mig och min älskade man.......så nu är den finansierad med hjälp av mina konfirmationsgåvor. Lite återvinning!

5 kommentarer:

Sallys hus sa...

Ha ha...va rolig du är!!!
Återvinning...det var ju riktigt fyndigt!!!
Men jag håller med.....varför ska det ligga i en låda o samla damm..??
Mycket bättre med en mysweekend....
Hmmm.....kanske vore nåt!!!
Undrar vart mina gamla konfirmationsgåvor är??
Vilka fina kuddar o överkast du hittat åt lillkillen.....om du hittar billiga möbler o målar kan man ju ta i lite i detaljerna....då blir ju slutresultatet inte dyrare än om man skulle handla hela rummet på IKEA.....
Ha en härlig helg!
Kram katarina

Anonym sa...

Wow!!! Härligt! Tyvärr sålde vi av allt vårt guld till våra fina ringar!!!!! Men de njuter vi av!
Ha en kul lörd!!!
Kram Carin

Anonym sa...

Hej! Måste erkänna att jag smygläst i din blogg utan att lämna kommentar. Så´n är jag tyvärr för tillfället, när man har en liten vaken kille på 5 månader. Man sitter med honom på sniskan och läser, men att sedan skriva kommentar med en hand osv det är jag för lat för. Skriver fort nu innan han vaknar igen ;-).

Åh, har ni sommarställe på Vinön! Jag var där för första gången förra sommaren och det var ett helt underbart ställe. Den lilla handelsträdgården, skolan och för att inte tala om: Värdshuset. Jag åt en gudomlig lax där (gravid och fick inte äta den berömda gösen). Dit kommer vi att återvända!

Ha en trevlig helg!

Kram Helena

My Lovely Home sa...

Hej var det inte dig jag skrev till om vägbeskrivning förra vackan? hon var i varjefall också från örebro. adressen är Irsta kyrkväg 10, ca 4km från hälla shopping och det är bara raka vägen därifrån. Vi ses då på Lördag! Kram Johanna

Guldkorn i min vardag! sa...

Låter vettigt att återvinna guldet om man inte är som du säger nostalgisk.
Funderar på att göra samma sak faktiskt, har en del som bara ligger och skräpar bra pris var det ju också nu.
Hoppas du och mannen får en underbar weekend med bara myspys.
Kram Ulla-Bella